7.23.2015

Invitație în Gugulania

Aici mă găsiți Sâmbătă, din crucea dimineții până la crugul stelelor, după miezul nopții până când și bufnițele obosesc și stau cu ochii închiși în sălciile de pe malul Timișului.
Mă transport în Gugulania, țara bănățenilor ocoși, cu tigaia uriașă în care o să azvârlu așa în ciudă doi berbecuți făcuți bucăți din care o să întocmesc un papricaș ca la mama lui !!!
Mai coc două feluri de mălai pe care să-l mâncați cu caș proaspăt, fac o troacă soldățească de găluște cu prune, stropite cu sos de iaurt din ăla din țîța oii, nu din paharul de plastic al supermarketului, și dacă mă ajută nemțoaica, trag și vreo două sute de sarmale în foi de viță și de hrean ca să fie treaba bună și masa bogată.
În rest, citiți afișul ca să vă dumiriți ce surprize vă așteaptă, gladiatori tembeli care se bat în ghioage și paloșe de adevărate-lea, jocuri de-a romanii și dacii și mai câte și mai câte.
Locul în sine este splendid, de o frumusețe rară, Timișul îngână doine și poșovăici, iar frunza băgrinului suspină versuri despre cum era în cătănia mea din tinerețe.
Și o să vedeți gugulancele înfoiate, cu trup de șerpoaice, gugulanii cu  privire aprigă, beutori de răchie și dansatori ca pe sârmă, iar în mijlocul lor eu, Uica Mihai, cu opinci și obiele, ducând brâul ca în vremurile vechi, cu măsaiul aninat pe umărul stâng și cu sticla de răchie în dreapta.
Și când s-o găta răchia, se gată și petrecerea.
Dar cum la Gugulani răchia nicodată nu se gată....
Așa că sâmbătă vă aștept să vă bucurați alături de mine și de gladiatorii ăia, pe care dacă mă supăr, o să-i îmbăt și după aia, îi bat cu joarda de alun la popou !!!

Amănunte amănunțite în amănunt la adresa:
http://www.muzeul-caransebes.ro/evenimente/147-ziua-porilor-deschise-la-tibiscum-25-iulie-2015

Niciun comentariu: