12.08.2016

Papricaş de ouă

Numai prag de iarnă, de-abia înfiripată, ţara vinului fiert şi a mâncărurilor săţioase.
Fereşte-mă Doamne de gripă şi guturai, că de restul mă îngrijesc eu.
Şi stând seara la televizor să mai văd ce gătesc belferii pe Food Channel, m-a surprins un indian bătrân, desculţ şi pictat pe frunte cu lut argintiu, care a gătit stând pup un curry de ouă fierte.
Şi fiindcă nu împlinisem deja cele trebuincioase cinei (Nemţoaica de nevastă-mea planificase cârnaţi fripţi cu cartofi şi murături de putină) rapid am oprit fudceanelul şi m-am dus în bucătărie să combin din reţeta indienească ceva asemănător, dar puţin mai neaoş şi compatibil cu pusta cimişană. Aşa că mi-a ieşit un fel de papricaş- făcătură, tare gustos şi care se împacă extraordinar de bine cu mămăliga vârtoasă şi murătura puţin iute. Şi iaca- tă vă dau reţeptul încropit ca să cercaţi şi voi, crezându-mă pe cuvânt că iese ceva atât de bun încât iarna devine rai.

Papricaş de ouă

Să iei şase ouă proaspete şi să le fierbi zece minute în clocot, apoi despieliţate şi încă fierbinţi, să le presuri aşa întregi cum sunt cu sare, piper, boia dulce şi doar un strop de praf de curry de la plic. Şi mestecate bine ca să absoarbă mirodenia, să le laşi să adaste.
Acum, într- un deţ zdravăn de ulei să căleşti o linguriţă de boabe de piper, trei foi de dafin şi o crenguţă de cimbru uscat, apoi să le dai afară cu paleta de bucătărie. Şi în locul lor să pui să se călească un morcov ras fin de tot, trei cepe roşii la fel de mărunţite, o mână bună de ardei kapia marinaţi care au stat în apă rece să îşi mai sloboadă acreala şi stropeşte totul cu un păhăruţ de vin alb, aspru şi cu aromă de mugur (busuioacă de exemplu) Fierbe încropeala asta îndelung, să devină păstoasă, apoi adaugă un sfert de litru de bulion, potriveşte- i gustul din sare şi dacă cinci minute a clocotit, adaugă oauăle fierte întregi, trage ceunaşul de pe foc şi cu capac deasupra lasă-l să năduşească un sfert de ceas.
Numai bine ai vreme să tipăreşti mămăliga aceea, să pritoceşti murăturile şi dacă te mănâncă la gârcălioz, mai frige şi o bucată de cârnat că tare bine se împacă toate între ele.
Ai naibii indieni şi fudceanel, ce m-au pus să inventez. 
Parol !!!

Niciun comentariu: