1.10.2017

Cina tăietorului de lemne

O zi cârlionţată şi cu urdori de ger la ochi, toată după- amiaza am crepat cu toporul lemne pentru nesătula de sobă din dormitor şi acum ostenit, îmi trag sufletul dimpreună cu un păhăruţ de coniac de casă, mai bun decât laptele mumii ori nectarul păgân al zeilor din Olimp.
Iare în timp ce mă jucam eu de-a securea în obor, s-a gătit singură şi cina, una obosită şi schimnică fiindcă am lăsat-o ne-privegheată şi ne-descântată.
Ce vedeţi voi acolo sunt felii de spată de porc răsucite artistic cu miez de Paprika şi afumătură, dar taina cinei mele de astăzi e ceapa de garnitură. Am ales patru cepşoare cât cugla de biliard, le-am feliat le-am pudrat cu sare, piper şi niţel zahăr, am mai stors zeamă de lămâie şi le-am lăsat să se caramelizeze în grăsimea scursă din porcăriile de cărnuri. Aşa de bună la gust e ceapa asta mai ales cu o lipie nedospită, coaptă în tigaie la focul lemnelor crepate de mine cu sudoare şi învârtecuş, încât am să o înfulec singur pe toată lăsând-o pe Nemţoaica cu ochii în soare.
Să o prind numai că ar comenta ceva că atât îi trebuie !!!

Niciun comentariu: