1.14.2017

Troaca de tăieţei

Uneori ţi se lungeşte gâtul de foame şi nu ştii pe ce să pui mâna, cu ce să îţi umple blidul cât mai repede ca să îl ostoieşti pe diavolul din stomac.
Simţi că ameţeşti şi lumea se înclină ca şi cum ar fi dezrădăcinată brusc.
Hai, să nu spuneţi că nu vi se întâmplă niciodată astfel de question, că Uica Mihai băsneşte şi inventează.
Uite ieri, parexamplu, aşa a năboit peste mine foamea asta specială, iar deoarece fiindcă pentru că sufla vântul prin frigidere şi cămară, m-am apucat de mi-am încropit o ceva oarece de prin lăzile cu rădăcinuase şi raftul cu rezerve de "război", Am găsit şi trei felii mari şi late de şuncă presată rămasă de la langoşii Nemţoaicei şi în doişpe minute pe ceas, mi-am încropit o cină de boier, ceva între salată şi garnitură, dar consistentă şi cu saţ.
Aşa că vă învăţ şi pe voi cum să rânduiţi în caz de primejdie o încropeală de tăieţei ca să vă ungă sufletul.
- Pune două mâini de paste, nu contează ce fel, într-o tigaie şi toarnă apă fierbinte peste ele cât să le acopere de un deget.
- Pune tigaia pe foc şi las- o şapte minute să fiarbă la foc potrivit.
- Dă-i pe răzătoare între timp (eu am una şmecheră care taie bastonaşe fine) un morcov, o rădăcină de pătrunjel, puţină ţelină .
- Mai adaugă şi un mezel tăiat fin, făşiuţe străvezii.
- Stropeşte ingredientele astea cu ulei de măsline, puţin oţet balsamic (doar un strop) zeama de la o jumătate de lămâie, sare, piper, un strop de oregano şi un căţel de usturoi dat pe răzătoarea fină.
- Între timp au fiert pastele din tigaie, acoperă-le cu un capac, opreşte focul şi mai lasă - le să se umfle timp de trei minute.
- Când încep pastele să se umfle decent şi absorb aproape tot restul de apă din tigaie, aruncă peste ele un cubuleţ de unt, amestecă bine să- l topeşti şi nu mai trebuie decât să combini pastele cu restul de compoziţie.
- Tot talmeş- balmeşu ăsta fierbinte începe să dea damf de răscoală culinară, mai stropeşte deasupra cu niscaiva piper şi oregano, ia o furculiţă, pită proaspătă, un pahar de vin şi fă-ţi burta tobă.
Na, ai scăpat de foamea aia ca un junghi !!!

Niciun comentariu: