7.09.2017

Legume dezmăţate

M-a tras cineva de urechi (o mătuşă de-a treia care ţine la sănătatea mea)  scoţându- mi ochii cum că prea mă dedau dezmăţului de cărnuri şi îmi umplu organizmul trupului de tot felul de substanţe nesănătoase, acizi graşi, colosteroale şi alte chestii care duc la îmbătrânire timpurie, infarct şi deces subit.
I-am rămas dator cu răspunsul cum că singurul deces pe care îl produce în fiinţa mea ospăţul de cărnuri este cel de poftă, dar n-am vrut să o necăjesc, mai ales că după ce mi-a ţinut teoriile ei înfiorătoare, s-a servit din oala de tuci cu trei ardei umpluţi iar la urmă a halit şi două fleici grase trase uşurel la gril. În schimb a strâmbat din nas când i-am indicat garnitura de legume pompoase pe care o rânduisem pentru carnea friptă şi s-a mulţumit să le admire din vârful buzelor.
La aşa compliment, mi-am umplut un blid dezmăţat de astfel de trufandale şi l-am mâncat sub ochii ei ca să îi dau cu flit şi să îi demonstrez că ştiu să mă hrănesc sănătos.
Şi iaca să vă povestesc despre aceste legume, pe care toate le-am agonisit de la mine din grădină şi le-am gătit aşa în joacă fiindu- mi drag de ele ca de lumina zorilor.
Am scobit mai multe cepe barosane, doi dovlecei făcuţi trunchiuri şi o vânătă mai pântecoasă.
Şi le-am sărat, le-am întors cu gura în jos pe un storcător şi le-am lăsat aşa până am meremetisit eu umplutura.
Şi anume am pus în robotul de bucătărie pulpa legumelor scobite, am adăugat un pumn de nuci, două ouă fierte, trei linguri de ulei de măsline, am asezonat cu sare, piper şi mult pătrunjel verde şi am făcut la turaţie mică o pastă omogenă fină şi cu aromă deplină.
Am umplut legumele unse şi ele cu ulei, le-am pus mai mult de fandoseală căpăcele de roşie şi le- am dat damf de brânză rasă (un sortiment neaoş de brânză de la munte, veche de anul trecut care a prins gust de parmezan) şi le-am băgat oropsite în cuptor douăzeci de minute la două sute de grade.
Să vă mai spun ce pline de must sunt şi ce îmbinare de arome se întâmplă în tavă?
Nu are rost nu mă puteţi crede decât dacă repetaţi şi voi reţeta.
Şi dacă nu aveţi nici o mătuşă cârtitoare la îndemână, vi- o dau eu împrumut pe a mea, poate uitaţi să mi- o înapoiaţi !!!

Niciun comentariu: