7.15.2017

Vichend flămând

Nici de-al dracului nu mă pun să gătesc vichendul ăsta, la micul dejun mâncăm mere, corcoduşe şi pâine muiată în ulei de măsline, iar pentru prânz şi cină plecăm să le căutăm aiurea, pe la prieteni, vecini şi în cel mai rău caz le oarece restaurante.
Vreau să mă simt boier şi băgat în seamă, ştiu că nu am decât prieteni pe măsura mea unde o să găsesc belşug şi chiar dezmăţ. 
Sarmale cu chintalul, înfofolite în varză dulce opărită cu moarea celei din toamnă, garnisite cu slăninuţă, costiţă afumat, ba chiar ştiu eu un ortac de-al meu care facea podea de şorici bunătăţii ăsteia.
Carne pohăită, adică nişte mai savante paneuri însoţite de piure galben de cartofi, salate drese cu sfială şi murături proaspete că a început sezonul lor, castraveţii făcuţi la soare sunt pişcători la limbă şi aşa de suavi că parcă sunt unşi cu ambrozie.
Poate ceva de pe grătar că e beteşug la noi la Buziaş să auzi cărnurile sfârâind pe cărbunii aţâţaţi cu crenguţe de cimbru uscat şi foi de dafin aruncate acolo în jăgărai. Îmi închipui deja nişte coaste marinate de cu seară, pârpâlite exact cât trebuie ca să aibe saft rozaliu lângă os, ori fleici care ţipă de dogoare şi se încovrigă când le aşterni în blidul răcit scos din frigider. 
Gândesc că n- o să mă pună prietenii să întorc eu cărnurile pe grătar şi o să mă lase în tihnă să beau vin rece şi suc de morcovi (despre sucul ăsta să nu mă credeţi)
NU mai zic de meşpaisuri, prăjiturile blagoslovite cu creme întortocheate la care toate prietenele noastre se dau maistore.
Şi dacă mi s- or închide uşile în nas, mă duc pe terasă la Avion să mănânc hamsii cu usturoi, ceafă la grătar şi oi bea bere cu stacana.
Ori mă duc la Aristocrat să mă îndop cu trei porţii- cinci de spaghete aproape italieneşti şi cu tocană de viţel ca în Gargantua.
Dar în nici un caz nu am de gând să aprind cuptorul vichendul ăsta, chit că dacă nu, scot din garniţă carne rece în untură, cârnaţi fripţi şi tai lângă ele, roşii ardei şi castraveţi din grădină şi tot încropesc ceva.
Că doar n-oi fi nebun să stau flămând nu ?

Niciun comentariu: