7.12.2017

Zama de astăzi


Făcusem promisiunea că astăzi vă învăţ cum se face un ketchup de corcoduşe, savant şi naturel dar mi-a dat în minte că am mai publicat reţeta asta cum doi sau trei ani, aşa că iacă- tă mă ţin de cuvânt punându- vă la îndemână link- ul unde găsiţi ketchup- ul:
http://uicamihai.blogspot.ro/search/label/Ketchup%20de%20corcodu%C5%9Fe
Iar în ceea ce priveşte zama de astăzi, am să vă povestesc despre ea,  pentru că mi s-a pus pe suflet să mănânc numai uscături din frigidere în ultimele zile, asta din pricina zădufului care aproape mi-a ucis grădina.
Aşa că am pus mâna să îmi fac o zamă densă şi plină de vitamine pe care, măcar în scris, o împărtăşesc cu voi.
Am început cu trei kilograme de oase de porc (cea mai nobilă legumă) pe care măcelarul, de dragul meu, le-a greşit tranşându- le cu mai multă carne pe ele.
Şi vă învăţ să luaţ aminte, carnea fără os e ca nunta fără mire, aşa că am pus să fiarbă greşeala măcelarului în oala minune timp de un ceas, până a picat carnea iar oasele au rămas galbene de o parte.
În fapt carnea am împărţit-o cu căţeluşa Bony şi mâţele Ţuţu, Juju şi Fifi, mie trebuind de trebuinţă doar zeama, o supă concentrată şi bogată în proteină.
Mai departe am ras pe răzătoare doi morcovi şi un păstârnac, o ceapă potrivită şi le-am călit cu puţină grăsime adunată de pe suprafaţa supei, am adăugat toate roşiile la fel date pe răzătoare, verdeaţa (pătrunjel şi ţelină)tăiată mărunt, iar la urmă am adăugat supa de carne, dregând oala cu piper boabe, sare şi două frunze de busuioc.
Un sfert de ceas a bolborosit oala apoi am adăugat ciudăţenia aceea verde din centrul imaginii, care se numeşte Mangold, adecă sfeclă de peţiol, tăiată mai grosolan şi nu am mai lăsat să fiarbă decât cinci minuţele zama cea de astăzi.
Când o să îmi scot primul castron o dreg cu puţin oţet de mere şi am să mă închin verii ăsteia nebune cu rugăciunea să îşi ducă zăduful în altă parte.
Mai pe la Ruşi !!!

Niciun comentariu: